سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر
کاغذ دیواری های اداری مناسب ادارات

امروزه افراد در بسیاری از محیط ها کاغذ دیواری را به خاطر تنوع بیشتر و زمان نصب کمتر، بر رنگ آمیزی ترجیح می دهند. این ترجیح برای ادارات بیش از همه است و کاغذ دیواری اداری مسئله مهمی برای ادارات است؛ چرا که معمولا ادارات نمی توانند زمان زیادی را صرف رنگ آمیزی محیط اداره کنند و از این جهت کاغذ دیواری انتخاب بهتری است، علاوه بر این تنوع کاغذ دیواری بیشتر است و آزادی عمل بیشتری را به افراد می دهد. اما با توجه به محیط کاری ادارات، کاغذ دیواری مناسب ادارات چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در ادامه چند نکته مهم پیرامون کاغذ دیواری اداری را خواهیم دید.

توجه به رنگ کاغذ دیواری اداری 

با در نظر داشتن این نکته که محیط اداری محیطی کاری است و در محیط های کاری استرس ها زیاد هستند، باید در انتخاب رنگ کاغذ دیواری محیط اداری دقت بیشتری کرد. یکی از یافته های پذیرفته شده علم روانشناسی این است که رنگ ها تاثیر ناخودآگاه و مستقیمی بر روحیات افراد دارند و این نکته امروزه در بسیاری از حوزه ها، به خصوص در طراحی داخلی ساختمان ها مورد توجه است. بر اساس این یافته ها هر رنگی تاثیر به خصوصی بر روی افراد می گذارد، بنابراین برای کاغذ دیواری اداری بهتر است رنگ هایی را انتخاب کرد که استرس ها را کاهش دهد و تمرکز کارمندان را نیز افزایش دهد.
علاوه بر این، رنگ کاغذ دیواری اداری بر روی مراجعین نیز تاثیرگذار است و یک انتخاب خوب می تواند باعث احساس آرامش و اطمینان مراجعین شود و تنش های میان آنها و کارمندان را کاهش دهد. برای این منظور از رنگ های روشنی مانند آبی نیلی، سبز، لیمویی و از این قبیل رنگ ها می توان استفاده کرد.

کاغذ دیواری مناسب برای ادارات _ پارسیان آذین زند

طرح مناسب کاغذ دیواری ادارات

استفاده از طرح های شلوغ برای کاغذ دیواری اداری مناسب نیست، زیرا علاوه بر اینکه کمکی به ایجاد آرامش مطلوب محیط اداری نمی کند، امکان هماهنگ کردن دکوراسیون با این طراح ها دشوار است. برای محیط های اداری طرح های ساده یا طرح های هندسی مناسب تر است، چرا که تمرکز را کمتر منحرف می کند. اگر این طرح ها را بیش از حد ساده می دانید، بهتر است با نصب تابلوها یا با کاغذ دیواری اداری تیره تری فضا را از یکنواختی و سادگی بیرون بیاورید؛ این کار بهتر از انتخاب یک طرح شلوغ است و فضای مدرن تری را ایجاد می کند.
با این حال می توان برای بخش های دیگر ادارات، مانند دفاتر مدیران، از طرح های متنوع تر و رنگ های جذاب تری هم استفاده کرد. اتاق هایی که برای مذاکرات یا قرار ملاقات های کاری استفاده می شوند، بهتر است تمایزی با دیگر بخش ها داشته باشند؛ در این اتاق ها می توان از رنگ های گرم و طرح های پیچیده تر استفاده کرد.

کاغذ دیواری اتاق مدیریت _ پارسیان آذین زند

نوع اداره برای انتخاب کاغذ دیواری

اصولی که تا به اینجای کار معرفی شد، پیشنهادهایی عمومی برای انتخاب کاغذ دیواری ادارات بودند، اما در این انتخاب بهتر است به نوع اداره و محیط آن هم توجه کرد. ادارات باید فضایی رسمی داشته باشند و کمتر از سلیقه شخصی در طراحی داخلی آنها استفاده شود، با این وجود با توجه به نوع اداره، فضای کاری می تواند تا اندازه ای متفاوت باشد؛ بنابراین علاوه بر در نظر داشتن نکاتی که گفته شد، به نوع اداره نیز باید توجه کرد. همچنین در انتخاب کاغذ دیواری بهتر است به محدودیت های ساخت بنا هم توجه داشت. 
برای مثال اگر اداره از نور طبیعی کمی برخوردار است، تا حد ممکن از رنگ های تیره، حتی برای ایجاد جذابیت و در بین رنگ های روشن، باید اجتناب کرد. همینطور اگر مساحت اداره کوچک است، رنگ های روشن می توانند در بزرگتر و دلبازتر نشان دادن فضا کمک بیشتری بکنند. اما اگر اداره در طبقات بالای ساختمان است و از نور کافی برخوردار است، می توان از رنگ های گرم و طرح های غیرساده نیز بهره کافی را برد، تا فضایی دلپذیرتر ایجاد کرد.

کاغذ دیواری اداری _ پارسیان آذین زند