سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر

کاغذ دیواری سالن پذیرایی

امروزه به دلیل تنوع بالای رنگ، جنس و طرح کاغذدیواری استفاده از آن بسیار افزایش‌یافته است و به یکی از اولین انتخاب‌ها برای کامل کردن دکوراسیون خانه تبدیل‌شده است. امروزه کاغذ دیواری در ردیف5 المان اصلی برای طراحی دکوراسیون خانه قرار گرفته است، برای انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب شما باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که در متن زیر به بررسی نحوه انتخاب صحیح یک کاغذ دیواری می‌پردازیم.

 کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی

 

مزایای کاغذ دیواری سالن پذیرایی

نسبت به رنگ‌ آمیزی دیوارها استفاده از کاغذ دیواری سالن پذیرایی مزایای بیشتری دارد، طرح‌هایی که با کاغذ دیواری می‌توانید روی دیوارها ایجاد کنید را هیچ‌ گاه با رنگ‌آمیزی نمی‌توانید بسازید، این طرح‌ها به وسیله نرم‌افزارهای گرافیکی با دقت و جزئیات بالا چاپ می‌شوند. به دلیل سادگی جدا کردن کاغذ دیواری، استفاده از آن برای دیوارهایی که نیاز به تمیز شدن زیاد دارند بسیار به‌ صرفه است، معمولاً دیوارهای اتاق کودک و آشپزخانه بیشتر از سایر مکان‌ها کثیف می‌شوند و شما به‌راحتی می‌توانید کاغذ آن قسمت را عوض کنید و دردسر رنگ‌آمیزی دوباره را نخواهید داشت. قیمت کاغذ دیواری سالن پذیرایی هم نسبت به هزینه‌هایی که رنگ‌ آمیزی و پاک کردن رنگ دارد بسیار پایین‌تر است و از مزیت‌های مهم دیگر می‌توان به‌ سرعت بالای نصب و اجرای انواع کاغذ دیواری اتاق پذیرایی اشاره کرد. با تمام این مزایا اما انتخاب یک کاغذ دیواری می‌تواند بسیار مشکل باشد، و این به دلیل تنوع بالای کاغذ دیواری‌ها است، این مشکل زمانی ایجاد خواهد شد که شما از قبل برای خود طرحی را در ذهن نداشته باشید، پس اولین گام این است که یک طرح کلی از دکوراسیونی که قرار است بچینید برای خود ایجاد کنید، همچنین می توانید از آلبوم کاغذ دیواری اتاق پذیرایی طرحی را انتخاب نمایید . دکوراسیون درواقع 3 پایه اساسی دارد که عبارت‌اند از: رنگ، چیدمان و تزئینات که این 3 مورد برای بخش‌های مختلف یک خانه متفاوت است. بعد از اینکه رنگ‌بندی وسایل مکان مورد نظر را انتخاب کردید و چیدمان آنها را به‌صورت مناسب در ذهنتان انجام دادید نوبت انتخاب رنگ و طرح مناسب برای کاغذ دیواری خواهد رسید.

کاغذ دیواری مدرن برای سالن پذیرایی

 

انتخاب رنگ و طرح مناسب کاغذ دیواری سالن پذیرایی

در این قسمت اگر تجربه کافی ندارید باید از فروشنده کمک بگیرید. رنگ‌ بندی و چیدمانی که برای محل مورد نظر خود انجام داده‌اید را با فروشنده در میان بگذارید، اکثر فروشندگان کاغذ دیواری آلبومی دارند که در آلبوم کاغذ دیواری، کاغذ دیواری‌های مختلف در دکوراسیون‌های مختلف استفاده‌ شده است، فروشنده با کمک این آلبوم و تجربیات خود شما را برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب راهنمایی خواهد کرد. برای طراحی دکوراسیون مکان‌های مختلف مانند سالن پذیرایی قوانین خاصی حاکم است و این قوانین از تفاوت کاربری این مکان‌ها ناشی می‌شود، البته این نکته را هم باید در نظر داشت که با تمام این قوانین آنچه که اولویت بالاتری دارد سلیقه و انتخاب شما است.

دیوار پوش سفید برای سالن پذیرایی

 

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری مناسب سالن پذیرایی

جنس کاغذ دیواری باید به گونه‌ای باشد که قابلیت شستشو داشته باشد و رنگ و طرح خود را از دست ندهد.

 کاغذ دیواری باید مقاومت زیادی در برابر کشش داشته باشد.

اگر کاغذ دیواری را برای مکان‌هایی که نیاز به تعویض زیاد دارند استفاده می‌کنید بهتر است از اجناس ارزان‌تر استفاده کنید.

محصولی که خریداری می‌کنید باید پس از نصب و اجرا سطحی کاملاً صاف و بدون شکاف یا ترک‌خوردگی ایجاد کند.

در زمان خرید به متراژ محلی که می‌خواهید پوشش را روی آن اجرا کنید دقت کنید تا با کمبود یا پرتی مواجه نشوید. درصورتی‌که فکر می‌کنید بعدها نیاز به ترمیم دارید بهتر است کمی بیشتر از نیاز خود خریداری کنید.

دیوار پوش قهوه ای برای سالن پذیرایی

 

انتخاب صحیح کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از مهم‌ ترین بخش‌های هر خانه است و نماد هر خانه محسوب می‌شود، این بخش از خانه مکانی است که مهمانان، خانه شما را با آن می‌شناسند و اعضای خانه نیز اکثر اوقات خود را در آن سپری می‌کنند، پس باید دکوراسیون آرام و دل‌نشین داشته باشید، بهترین انتخاب برای چنین محیطی یک کاغذ دیواری با رنگ‌های ملایم و طرح‌های گل‌ دار است. بسته به سلیقه، شما می‌توانید از رنگ‌های سفید، خاکستری، آبی، سبز با میزان شفافیت متفاوت استفاده کنید. این رنگ‌ها زمانی که با نقش‌های زیبا ترکیب می‌شوند جلوه‌ای بی‌نظیر برای شما ایجاد خواهند کرد. به یاد داشته باشید که کاغذ دیواری با طرح‌ها و نقش‌های زیاد باعث جذب نور بیشتری خواهد شد به‌ خصوص اگر رنگ‌ها تیره و طرح‌ها پیچیده باشند پس باید به مقدار نورگیری سالن پذیرایی نیز توجه کنید. اگر سالن پذیرایی شما در مکانی کم‌نور قرار دارد باید از رنگ‌های سفیدتر و طرح‌های ساده‌تر برای پوشش دیوارها استفاده کنید.

توصیه های مهم در انتخاب کاغذ دیواری سالن پذیرایی

در پایان ما همواره توصیه می‌کنیم که قبل از اجرای کامل طرح، نمونه کوچکی از کاغذ دیواری را  روی محل مورد نظر بچسبانید و از زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید چون این امکان وجود دارد که طرحی که در ذهن دارید به دلیل عوامل مختلف مانند نورگیری فضا، و شکل هندسی محل مورد نظر آن چیزی که می‌خواهید نباشد. پس قبل از انجام کامل کار آن را امتحان نمایید و از هماهنگی آن با محیط مطمئن شوید. همچنین اطمینان حاصل کنید که سلیقه شما را به‌طور کامل تأمین می‌کند

 

جهت مطالعه مقاله نحوه صحیح در انتخاب کاغذ دیواری سالن پذیرایی می توانید به وب سایت پارسیان آذین زند مراجعه نمایید .