سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر

کاغذ دیواری نقش بسیار مهمی در تزیین دیوارها و حتی سقف منازل و تمامی مکان‌ها دارد، که شما تمایل دارید زیباتر و جذاب‌تر از قبل به نظر برسد. نکاتی در انتخاب نوع کاغذ دیواری به‌ویژه نوع خارجی آن وجود دارد که در زمان انتخاب و خرید باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه به آن‌ها اشاره‌ شده است.

کاغذ دیواری خارجی برای سالن پذیرایی

 

کاغذ دیواری

تاریخچه استفاده از کاغذهای دیواری به زمان بسیار قدیم برمی‌گردد، به‌ طوری‌که در زمان ناصرالدین‌شاه استفاده از انواع مختلف کاغذ دیواری به‌ ویژه در معماری‌های گوناگون اهمیت بسیاری داشت؛ نخستین استفاده کاغذ دیواری در بازسازی و نوسازی کاخ گلستان بوده است. در سال 1350 نیز اولین کارخانه تولید کاغذهای دیواری در ایران افتتاح شد؛ که انواع  کاغذ دیواری‌ را تهیه می‌کردند و بسیار نیز مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار گرفته بود. 

اما استفاده از کاغذ دیواری مشکلی هم داشت و آن عدم قابلیت شستشو بود؛ که با گذشت زمان و پیشرفت صنایع پلیمری این مشکل نیز حل شد و کاغذ دیواری چرمی وارد بازار شد که جایگزین مناسبی برای کاغذهای دیواری معمولی بودند؛ همچنین با داشتن قابلیت‌های شستشو و دوام بالا بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت؛ و اولین کارخانه‌ ای که کاغذدیواری‌های چرمی تولید می‌کردند در سال 1373 در ایران شروع به کارکرد؛ کاغذ دیواری امروزه به محصولی با قیمت ارزان و قابل‌استفاده برای همگان تبدیل‌شده است. از مهم‌ترین استفاده کاغذهای دیواری می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما با هزینه‌ای کم می‌توانید فضای داخلی منزل خود را زیباتر کنید.

کاغذ دیواری با گل های رنگارنگ برای سالن پذیرایی

 

انواع کاغذ دیواری

طبقه‌بندی مختلفی برای انواع مختلف کاغذ دیواری جدید صورت می‌گیرد. از مهم‌ترین طبقه‌بندی آن‌ها می‌توان به سایز، شکل و نقشه و طرح، قابل شستشو بودن آن‌ها اشاره کرد، که به 2 دسته کلی‌تر می‌توان تقسیم کرد: کاغذدیواری‌هایی که دارای طرح‌های گرافیکی کوچک هستند و کاغذ دیواری‌هایی که دارای طرح‌های بزرگ می‌باشند؛ که هرکدام با روش‌های ویژه تهیه می‌شوند. علاوه بر این خصوصیات، نوع کاغذ دیواری می‌تواند ایرانی یا خارجی باشد؛ که هر کدام از این انواع دارای طرح‌ها و ویژگی‌های مختلف و خاص خود هستند.

کاغذ دیواری برجسته برای سالن پذیرایی

 

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

از مهم‌ ترین مزایای استفاده از آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که یک جایگزین بی‌نظیر برای رنگ خواهد بود و همچنین دارای قیمت مناسبی است و دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلف و متنوع می‌باشد. از همه مهم‌تر دردسرهایی که هنگام رنگ‌کاری پیش می‌آید در این روش به چشم نمی‌خورد؛ و همچنین جلوه متفاوتی به منزل شما می‌دهد. توجه داشته باشید که هر دو نوع کاغذدیواری یعنی ایرانی و خارجی با محیط‌زیست سازگار هستند؛ هرروز نیز به تنوع و انواع طرح‌های آن افزوده می‌شود تا شما در انتخاب نوع کاغذ دیواری خود بتوانید حق انتخاب بیشتری داشته باشید. به‌ویژه کاغذ دیواری‌ خارجی دارای مدل‌ها و تنوع بسیار زیادی است. به همین دلیل بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد.

کاغذ دیواری رنگ روشن برای سالن پذیرایی

 

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری خارجی

از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب کاغذ دیواری خارجی باید در نظر بگیرید این است که معمولاً در آلبوم کاغذ دیواری خارجی دارای انواع مختلف با هزینه های متفاوت هستند و بی‌شک طرح‌هایی که قیمت بیشتری دارند دارای اندکی زیبایی بیشتر و یا خصوصیات خاص‌تری هستند. بنابراین در انتخاب آن‌ها ابتدا تمامی قیمت‌ها و طرح‌ها را بدانید، در این صورت می‌توانید با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید؛ همچنین به نوع اثاثیه موجود در منزل خود توجه داشته باشید. سعی کنید بهترین نوع کاغذ دیواری را انتخاب کنید که مناسب با رنگ و طرح‌های اثاثیه موجود در منزلتان باشد؛ و از همه مهم‌تر در انتخاب نوع کاغذ دیواری با یک مشاور تماس بگیرید. بی‌شک افراد متخصص می‌توانند شما را به بهترین شکل در انتخاب بهترین و ارزانترین کاغذ دیواری راهنمایی کنند. شما برای سفارش نوع کاغذهای دیواری خارجی می‌توانید با همکاران ما در تماس باشید. همکاران ما به بهترین شکل ممکن شما را برای انتخاب بهترین نوع کاغذهای دیواری راهنمایی خواهند کرد. در صورت داشتن هرگونه سوال نیز در این مورد می‌توانید با ما در تماس باشید. بی‌شک ارائه بهترین خدمات برای شما و رضایت شما نهایت هدف ما است. شما همچنین با به‌ روزترین مدل‌ها و طرح‌ها آشنا خواهید شد. سپس با استفاده از سلیقه خود بهترین نوع آن را سفارش دهید.

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

 قبل از نصب کاغذهای دیواری حتماً سعی کنید یکی از مراحل نصب کاغذ دیواری که پرداختن به این اصل است که تعداد رول‌های مورد نیاز را تهیه کنید؛ که با اندازه‌گیری ابعاد اتاق می‌توانید دقیق‌ترین تعداد رول‌ها را به‌دست آورید. اگر کاغذهای دیواری قدیمی بر روی دیوار وجود دارد توصیه می‌شود که آن‌ها را جدا کنید؛ که با استفاده از اسفنج خیس یا اسپری تفنگی این کار را می‌توانید انجام دهید. توجه کنید که دیوارها به‌طور کامل خشک باشند و تمامی ترک‌ها و معایب موجود از بین رفته باشد. از چسب‌های مرغوب و مناسبی برای این منظور استفاده کنید؛ و سطح کاغذهای دیواری را به چسب آغشته کنید و سپس بچسبانید. شما در انجام تمامی این موارد می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. آن‌ها اقدامات لازم را به‌طور کامل برای شما بیان خواهند کرد

 

جهت مطالعه مقاله مهم‌ ترین نکات در مورد انتخاب کاغذ دیواری به‌ ویژه نوع خارجی آن می توانید به وب سایت پارسیان آذین زند مراجعه نمایید .