سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر

کاغذ دیواری محصولیست که برای پوشش و تزیین سطوح دیوارهای داخلی منازل، موسسات، ادارات و ... استفاده می شود. در بازار، انواع کاغذ دیواری خارجی و داخلی موجود است و خریداران می توانند با مقایسه ی کاغذ دیواری خارجی و نوع داخلی آن، بهترین گزینه را متناسب با ویژگی های هر کدام و نیازهای خود انتخاب کنند. 

کاغذ دیواری

تاریخچه? ساخت و ترویج کاغذ دیواری را به چین باستان نسبت می‌دهند که مخترعان کاغذ هستند. بنا به گفته‌ی محققان، حدود 200 سال پیش از میلاد مسیح، چینیان باستان کاغذ برنج را بر دیواره‌ی منازل خود می‌چسباندند. در قرن 8 میلادی اعراب مسلمان صنعت ساخت کاغذ را از چینیان فرا گرفتند و به اروپا منتقل کردند و از آن زمان بود که استفاده از کاغذهای دیواری نقاشی شده به عنوان پوششی برای دیوار و یکی از ابزارهای طراحی داخلی مطرح شد. ورود کاغذ دیواری به ایران به عهد قاجار و دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد. وی در بازسازی کاخ گلستان، دیوارهای کاخ را با کاغذ دیواری پوشاند و نخستین فردی لقب گرفت که استفاده از کاغذ دیواری در ایران را مرسوم ساخت.

انگلستان از کشورهای پیشرو در صنعت کاغذ دیواری محسوب می‌شود که از دیرباز به تولید و طراحی این محصول پرداخته است. امروزه در کشور ما نیز انواع مختلفی از کاغذ دیواری خارجی و ایرانی موجود است که در آلبوم کاغذ دیواری قابل مشاهده است و همچنین شرکت‌های تولید کننده‌ی داخلی با توجه به سابقه‌ی کمتر نسبت به تولیدکنندگان کاغذ دیواری خارجی، مسیر دشوارتری برای در دست گرفتن نبض بازار پیش رو دارند.

کاغذ دیواری طلایی مدرن برای اتاق خواب

 

مزایای کاغذ دیواری نسبت به سایر دیوارپوش ها

تنوع در طرح و نقش و باز گذاشتن دست طراح داخلی برای هماهنگ کردن اجزای منزل یا محیط های کاری و ... با کاغذ دیواری

سهولت نصب نسبت به سایر دیوارپوش ها

امکان تعویض راحت تر در صورت تکراری و یکنواخت شدن

پوشاندن راحت تر معایب دیوار

امکان شست و شو بدون وارد آمدن آسیب به سطح

مقرون به صرفه تر بودن کاغذ دیواری با توجه به دوام بیشتر آن

کاغذ دیواری طرح گل برای سالن پذیرایی

 

انواع اصلی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

کاغذ دیواری از منسوج نبافته (نان وون): از مخلوط الیاف فیبر سلولزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ تولید شده است. این نوع کاغذها نصب آسانی دارند و می توان کاغذ را برداشت و دوباره مورد استفاده قرار داد.

کاغذ با روکش وینیل: این نوع از کاغذهای دیواری قابل شست و شو و ضد لک هستند و با توجه به مقاومت آن در برابر رطوبت و چربی، حتی در آشپزخانه هم قابل استفاده هستند.

کاغذ دیواری با روکش پارچه ای: این نوع از کاغذ دیواری سبک تر هستند و در مقابل رطوبت مقاومت کمتری دارند؛ بنابراین برای فضاهایی مانند اتاق نشیمن کاربرد بیشتری دارند.

کاغذ دیواری فویلی: کاغذ دیواری فویلی بر روی یک فلز براق چاپ می شود و به علت مقاومت در برابر رطوبت در آشپزخانه و حمام قابل استفاده هستند.

کاغذ دیواری لاینر: انواع مختلفی دارد و مهم ترین خصیصه ی این نوع از کاغذ دیواری، سهولت نصب و راحت کنده شدن آن است.

کاغذ دیواری کلاسیک اتاق خواب

 

عوامل مؤثر در انتخاب کاغذ دیواری مناسب

نخستین عامل مؤثر در انتخاب کاغذ دیواری مناسب، ذوق و سلیقه‌ی استفاده کننده و در کنار آن هماهنگی و هارمونی طرح و نقش کاغذ دیواری انتخاب شده با فضا و وسایل ساختمان است. به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر بهترین و گران قیمت ترین نوع کاغذ دیواری را برای منزل، محل کار یا هر محیط دیگری انتخاب کنید؛ اما با سایر اجزا و فضای کلی محیط هماهنگ نباشد، کاغذ دیواری شما جلوه و نمای لازم را نخواهد داشت؛ بنابراین بهتر است برای اطمینان بیشتر از نتیجه‌ی کار، با یک طراح داخلی مشورت کنید. جنس و مواد اولیه‌ی کاغذ دیواری هم بسیار مهم است. هرچقدر کیفیت محصول خریداری شده‌ی شما بالاتر باشد، مدت زمان بیشتری هم از آن استفاده می‌کنید و حتی اگر بهای بیشتری برای آن بپردازید، در درازمدت مقرون به صرفه‌ تر خواهد بود.

مقایسه کاغذ دیواری خارجی و کاغذ دیواری ایرانی

کاغذ دیواری‌های موجود در بازار ایران به دو دسته‌ی کاغذ دیواری ایرانی و کاغذ دیواری خارجی با قیمت و هزینه متفاوت تقسیم می‌شود و سؤالی که برای مصرف‌کننده به وجود می‌آید این است که کاغذ دیواری ایرانی بهتر است یا کاغذ دیواری خارجی؟ با این که چند سالی است صنعت ساخت کاغذ دیواری در ایران آغاز شده است و کارخانه‌های ساخت کاغذ دیواری در ایران شروع به کار کرده‌اند، این صنعت در کشور ما صنعت نوپایی محسوب می‌شود و تا به حال کاغذ دیواری تولید ایران توانایی رقابت با انواع کاغذ دیواری خارجی را نیافته است و به جرات می‌توان گفت که کیفیت کاغذ دیواری خارجی به مراتب از انواع ایرانی آن بالاتر است. انواع کاغذ دیواری خارجی موجود در بازار ایران عمدتاً از کشورهای ترکیه، چین، کره، تایلند، آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا وارد می‌شود. از جمله مزایای کاغذ دیواری خارجی نسبت به کاغذ دیواری ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت شست و شو یکی از مهمترین ویژگی های کاغذ دیواری است که متاسفانه کاغذهای دیواری ایرانی از این ویژگی برخوردار نیستند و همین امر عاملیست که بسیاری از مصرف کنندگان، کاغذ دیواری خارجی را بر ایرانی ترجیح دهند. کاغذ دیواری خارجی به راحتی قابل شست و شو است و خریدار در این مورد با مشکلی مواجه نمی شود.

میزان ماندگاری کاغذ دیواری خارجی به مراتب از کاغذ دیواری ایرانی بالاتر است و علت این امر استفاده از مواد اولیه ی مرغوب تر در ساخت کاغذ دیواری خارجی است.

امروزه در بازار ایران انواع کاغذ دیواری خارجی با طرح ها و رنگ های متنوع موجود است و همین امر دیگر مزیت کاغذ دیواری خارجی بر کاغذ دیواری ایرانی است و سبب روی آوردن هرچه بیشتر مصرف کنندگان به کاغذ دیواری خارجی شده است. 

کاغذ دیواری سه بعدی برای سالن پذیرایی

 

جهت مطالعه مقاله چرا کاغذ دیواری خارجی انتخاب مناسب تری برای منزل است می توانید به وب سایت پارسیان آذین زند مراجعه نمایید .