سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر

کاغذ دیواری یکی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون منزل است. مخصوصاً برای اتاق خواب که باید از استانداردها و عوامل زیادی تبعیت کند. با ما همراه باشید تا شما را با انواع کاغذ دیواری خواب آشنا کنیم. 

کاغذ دیواری 

یکی از مهم ترین نکات در ابتدا انتخاب کاغذ دیواری است که برای برخی افراد کار سخت و دشواری است و از انجام آن هراس دارند. کسانی هم که قبلاً این کار را انجام نداده اند بیشتر در رابطه با انتخاب کاغذ دیواری با مشکل مواجه می شوند. کاغذ دیواری ها دارای تنوع زیادی هستند و همین عامل است که باعث می شود در مرحله اول دچار سردرگمی شوید. لحاظ کردن جنس، رنگ، مقاومت، طرح و ... عواملی هستند که همه و همه بر روی انتخاب شما تأثیرگذار هستند. اینکه کدام طرح به دکوراسیون منزل شما می خورد اهمیت زیادی دارد. 

ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا در زمینه انتخاب کاغذهای دیواری با مشکلی مواجه نشوید. در ابتدا مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که قبل از مراجعه کردن به فروشگاه ها برای خرید، یک ایده اولیه برای طراحی دکوراسیون خود داشته باشید. این کار به شما کمک می کند که راحت تر انتخاب کنید. ما در ادامه این مطلب شما را با روش هایی آشنا می کنیم تا به کمک آن ها بتوانید بهترین انتخاب را برای انواع موقعیت ها مخصوصاً اتاق خواب های خود داشته باشید.

ممکن است این سؤال برای همه شما پیش بیاید که چرا از کاغذهای دیواری استفاده می کنیم در حالی که می دانیم انتخاب کاغذ دیواری کار سختی است؟ یا اینکه چرا به جای آن از رنگ آمیزی دیوار یا راه های دیگر استفاده نمی شود؟ در واقع موردی که باید به آن توجه کرد این است که یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود توجه افراد به سمت استفاده از کاغذهای دیواری باشد، تنوع و ایجاد طرح ها و رنگ هایی است که شاید به هیچ طریق دیگری نتوان آن ها را ایجاد کرد.

کاغذهای دیواری انواع مختلفی دارند و بسته به هدفی که استفاده می شوند، تنوعشان هم بیشتر می شود. ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع کاغذهای دیواری اتاق خواب آشنا کنیم تا راحت تر بتوانید انتخاب کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

-از آنجایی که اتاق خواب محل آرامش اشخاص بوده و بیشترین ساعات شبانه روز را در آن می گذرانند، طراحی دکوراسیون آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

-توجه شما به طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان می تواند در روحیه و روان شما تأثیر زیادی داشته باشد.

-انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب تا حد زیادی به سلیقه اشخاص بستگی دارد و تنوع آن به شدت زیاد است اما یک سری اصول ثابت و مشخص برای آن وجود دارد که به کمک آن ها می توانید بهترین انتخاب را برای اتاق خود داشته باشید.

-کاغذهای دیواری در اتاق خواب باید با سایر وسایل اتاق در حد امکان هم خوانی داشته باشند. مخصوصاً از لحاظ ترکیب رنگی.

ویژگی های کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

در انتخاب کاغذهای دیواری برای اتاق پسرانه باید به سن فرد توجه کرد. از آنجایی که پسر بچه ها معمولاً از شخصیت های کارتونی خوششان می آید، می توانید در انتخاب خود از رنگ های شاد، استیکرهای شخصیت های کارتونی و ... استفاده کنید. معمولاً در سنین نوجوانی استفاده از طرح هایی با نوشته های لاتین، خیابان ها و ماشین ها انتخاب بسیار خوبی است.

کاغذ دیواری برای اتاق کودک

ویژگی های کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه هم باید به سن فرد توجه شود. کاغذهای دیواری اتاق دخترانه از سایر کاغذهای دیواری متمایز هستند و دارای انواع مختلف و تنوع بسیار زیادی می باشند. استفاده از رنگ های شاد مهم ترین نکته در انتخاب این نوع کاغذهای دیواری است. دختر بچه ها معمولاً از رنگ های شاد و غرور آفرین استقبال می کنند. بنابراین برای انتخاب رنگ حتماً باید به سن و سال فرد توجه کرد. اما معمولاً رنگ های صورتی و قرمز طرفداران بیشتری دارند.

کاغذ دیواری برای اتاق دختر

ویژگی های کاغذ دیواری اتاق خواب کودک

برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک می توانید از رنگ های شاد و تصاویر کارتونی یا شخصیت های جذاب استفاده کنید. این تصاویر می تواند بر روحیه فرزند شما تأثیر داشته باشد. بنابراین با دقت بیشتری انتخاب کنید. بسته به جنسیت کودک استفاده از طرح ها و رنگ ها می تواند متفاوت باشد.

کاغذ دیواری برای اتاق خواب

ویژگی های کاغذ دیواری اتاق خواب عروس

برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق عروس سلیقه های متفاوتی به کار برده می شود. معمولاً در انتخاب طرح و رنگ کاغذهای دیواری به تم اتاق و رنگ اکثریت وسایل اتاق از جمله تخت، کمدها، میز توالت و ... توجه می شود. معمولاً رنگ های سفید و طلایی رایج ترین رنگ ها برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق عروس هستند. معمول ترین طرح هایی هم که برای این نوع کاغذهای دیواری مورد استفاده قرار می گیرند، طرح گل های بزرگ هستند.

اگر شما هم به دنبال تهیه کاغذ دیواری متناسب با اتاق خواب خود هستید، می توانید از این اطلاعات استفاده کنید.