سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر

کاغذ دیواری ها یکی از روش های بسیار خوب در افزایش زیبایی منزل می باشند. قیمت کاغذ دیواری نیز موضوعی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت. اگر می خواهید با روکش های دیواری و هم چنین قیمت کاغذ دیواری آشنا شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کاغذ دیواری چیست و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟

شاید در ابتدا بهتر باشد کمی درباره کاغذ دیواری بدانیم. کاغذ های دیواری در واقع یک روکش و یک لایه اضافی هستند که در طرح ها و شکل های مختلف و با کیفیت ها و انواع گوناگونی طراحی و ساخته شده و برای زیبایی بیش تر دیوار ها استفاده می شود. کاغذ های دیواری کاربرد های بسیار زیادی دارند. برای مثال اگر قسمتی از دیوار های منزل تان کثیف شده است و یا ترک برداشته اند، شما به راحتی و با یک کاغذ دیواری شیک و زیبا می توانید این مشکل را برطرف کنید. یا اگر از شکل ساده دیوار هایتان خسته شده اید و به دنبال یک تغییر اساسی در آن ها هستید، می توانید با صرف کم ترین هزینه یک طرح جالب و ایده آل و البته باب میل خود را استفاده کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی 

تغییر دکوراسیون ارزان با استفاده از کاغذ دیواری

یکی از اهداف استفاده از کاغذ دیواری که خود می تواند مزیت این محصول نیز شناخته شود، استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. شما با کم ترین هزینه می توانید یک منزل ایده آل و باب سلیقه خود داشته باشید. مخصوصاً برای افرادی که به تازگی خانه جدیدی خریده اند و در طراحی اولیه آن نقشی نداشته اند این موضوع می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین افرادی که سال های زیادی است که در یک منزل ثابت سکونت دارند نیز برای تنوع در منزل خود می توانند کاغذ دیواری خود را تغییر دهند و یا اگر دیوار ها فاقد کاغذ و روکش دیواری هستند، از این محصول استفاده شود. قیمت کاغذ دیواری بسته به جنس و طرح و کیفیت متغییر می باشد و یک راه بسیار به صرفه برای ایجاد تغییرات بزرگ در منزل می باشد.

کاغذ دیواری اتاق خواب کودک 

برتری کاغذ دیواری و روکش دیواری نسبت به رنگ

بهتر است در این جا درباره مزایا استفاده از کاغذ دیواری نسبت به رنگ صحبت کنیم. البته شاید همه ی شما این را بگویید که قیمت کاغذ دیواری گران تر از رنگ است، پس چرا بهتر است که از کاغذ و روکش دیواری استفاده کنیم. همان طور که پیش از این هم گفتیم قیمت کاغذ دیواری که بستگی به نوع آن دارد و انواع بسیار ارازان نیز دارد که افراد بر اساس بودجه مورد نظر خود کاغذ دیواری مناسب را انتخاب میکنند، یکی از دلایل استفاده از کاغذ دیواری پوشاندن ترک های دیوار، کثیفی ها و ... که با هیچ روش دیگری از بین نمی روند. بی شک روکش دیواری به راحتی می تواند جلوی ظاهر زننده یک دیوار قدیمی و کثیف را بگیرد. تنوع در رنگ و طرح نیز از دیگر مزایا استفاده از کاغذ دیواری است، شاید قیمت کاغذ دیواری کمی گران تر از رنگ آمیزی باشد، اما تنوعی که آلبوم کاغذ دیواری در طرح و رنگ دارد، در رنگ آمیزی یافت نمی شود. مزیت و برتری دیگر کاغذ دیواری نسبت به رنگ در دوام و طول عمر این روش است. دیوار هایی که رنگ آمیزی می شوند، به راحتی کثیف شده و به سختی تمیز می شوند. اما خوشبختانه برخی از انواع کاغذ های دیواری ها قابل شستشو می باشند البته قیمت کاغذ دیواری های با این قابلیت کمی بیش تر می باشد.




عوامل تأثیر گذار در قیمت کاغذ دیواری

عوامل مختلفی هستند که می توانند در قیمت کاغذ دیواری تأثیر گذار باشند. این عوامل می توانند شامل طول کاغذ دیواری، طرح و نقش کاغذ دیواری و آلبوم مربوطه، جنس و دستمزد متخصص نصب می باشد. طول رول کاغذ دیواری با سایز و متراژ منزل شما رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچه خانه بزرگ تری داشته باشید، قطعاً باید از روکش بیشتری استفاده کنید که همین خود باعث افزایش قیمت کاغذ دیواری و دیگر هزینه ها می شود. قیمت کاغذ دیواری ها به جنس آن ها نیز بستگی دارد. برخی کاغذ دیواری قابل شستشو داشته و از جنس های مرغوبی ساخته می شوند به همین خاطر قیمت کاغذ دیواری های قابل شستشو گران تر است. دیگر مورد نیز اجرت متخصص این کار می باشد که باعث بیش تر شدن قیمت کاغذ دیواری می شود. این مورد نیز با طول رول کاغذ دیواری رابطه مستقیم دارد و هر چه شما متراژ بیش تری را بخواهید روکش کنید، باید هزینه بیش تری به مسئول نصب بپردازید.

 

نکات مهم در هنگام خرید و نصب کاغذ دیواری

چندین نکته در خرید و استفاده از کاغذ های دیواری وجود دارد، که اگر به آن ها توجه داشته باشید، حتماً از تغییری که در منزل تان ایجاد کرده اید خشنود خواهید شد. این نکته را بهتر است فراموش نکنید که رنگ ها و طرح های مختلف کاغذ دیواری باید علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه افراد، رابطه صحیحی با روحیات افراد و ساکنین آن محیط داشته باشد. برای مثال طرح و رنگی که برای روکش های دیواری اتاق کودک استفاده می کنید، با طرح و رنگ کاغذ دیواری های اتاق خودتان کاملاً فرق می کند. سعی کنید از کاغذ های دیواری با کیفیت و قابل شستشو در هنگام خرید استفاده کنید. کار نصب می تواند توسط خود شما هم انجام گیرد، اما برای تمیزی بیشتر کار بهتر است از ابزار مخصوص و هم چنین از افراد متخصص در این کار کمک بگیرید، تا نتیجه مناسبی را داشته باشید.