سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر

امروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل بیشتر از رنگ‌های شاد و متنوع استفاده می‌شود. یکی از المان‌هایی که تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون دارد، استفاده از کاغذ دیواری مدرن می‌باشد. مزیت‌های استفاده از کاغذ دیواری مدرن و همچنین زیبایی آن‌ها باعث محبوبیت روزافزون این کاغذ دیواری‌ها شده است. در ادامه شما را با جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری مدرن و کاربرد آن‌ها آشنا می‌کنیم.

کاغذ دیواری مدرن

اگر احساس می‌کنید که فضای اطرافتان یکنواخت شده است و دیوارهای اطرافتان سفید، بی‌روح و خسته‌کننده به نظر می‌رسند، احتمالاً اولین اقدامی که برای برطرف کردن آن به ذهنتان می‌رسد استفاده از کاغذ دیواری می‌باشد. تنوع و گوناگونی طرح‌های کاغذ دیواری مدرن به قدری زیاد می‌باشد که در انتخاب طرح مورد علاقه تان، قطعاً دچار سردرگمی خواهید شد. با استفاده از کاغذ دیواری مناسب قطعاً وسایل منزل شما نیز جلوه ی بیشتری خواهند داشت، شما می‌توانید طرح کاغذ دیواری مدرن خود را هماهنگ با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید و تغییر شگفت‌انگیز فضای داخلی منزل خود را مشاهده کنید.

انواع کاغذ دیواری مدرن

 

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری‌ها امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و به طراحان که در گذشته در بند الگوهای یکنواخت و ساده ی کلاسیک بودند، این قدرت را داده است که از میان انبوهی از طرح‌ها و رنگ‌ها بتوانند بر اساس نیاز، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند. در نقطه ی مقابل کاغذ دیواری‌های کلاسیک همراه با خطوط منحنی، کاغذ دیواری مدرن با ترکیبی از خطوط شکسته و منحنی یا استفاده از طرح‌های بی‌قاعده قرار دارد. به کاغذ دیواری‌هایی که در طرح‌های آن‌ها از الگوهای مختلف هندسی و طرح‌های انتزاعی استفاده شده است، کاغذ دیواری مدرن می گویند. در حال حاضر طرح‌های کاغذ دیواری‌ها به مرزی رسیده‌اند که قطعاً به آن‌ها نمی‌توان تنها یک کاغذ دیواری گفت بلکه چیزی مانند تابلوهای هنری در ابعاد بزرگ می‌باشند. انواع کاغذ دیواری مدرن بر اساس نظر بسیاری، مرز میان هنر و دکوراسیون را بیش از پیش کم رنگ کردن کرده است. برای افرادی که برای طراحی فضای خود می‌خواهند از طرح‌های خاص و خلاقانه استفاده کنند، کاغذ دیواری مدرن بهترین گزینه پیش روی آن‌ها می‌باشد.

کاغذ دیواری مدرن طرح قاصدک برای سالن پذیرایی

 

طرح کاغذ دیواری مدرن

همان‌طور که گفته شد طرح‌های کاغذ دیواری مدرن شامل شکل‌های هندسی یا انتزاعی می‌باشد که از ترکیب طرح‌های ساده با عناصر فانتزی است. این کاغذ دیواری‌ها گاهی همراه با پشت زمینه‌های ساده و در بعضی از مدل‌ها، پس زمینه همراه با اختلاف رنگ شدید یا بعضاً با ترکیب رنگ‌های نزدیک به هم یا هم خانواده، همراه می‌شوند. حتی اگر در میان طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کاغذ دیواری مدرن نتوانستید طرح مورد نظر خود را پیدا کنید و می‌خواهید ترکیب رنگ‌های خاص خودتان را داشته باشید، این امکان نیز فراهم شده که طرح دلخواه خود را به کارخانه سفارش دهید و دقیقاً همان مشخصات را دریافت نمایید. اگر احساس می‌کنید خیره شدن به دیوارهای سفید خسته‌ کننده است، امروزه کاغذ دیواری مدرن تصور شما از خیره شدن به یک دیوار را تغییر خواهد داد. اگر به شهری علاقه دارید یا تصویر یک منظره ی طبیعی در فصلی خاص برایتان دل‌نشین می‌باشد، می‌توانید آن تصاویر را بر روی کاغذ دیواری مدرن طراحی کرده و آن را بر روی دیوار مدنظر قرار دهید. در بعضی دیگر از انواع کاغذ دیواری‌های مدرن در آلبوم کاغذ دیواری، اشکال هندسی به صورتی هنرمندانه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. همان‌طور که دیده‌اید در گذشته طرح‌های روی کاغذ دیواری‌ها معمولاً شامل طرح‌های پرنقش و شلوغ می‌شد که امروزه جای خود را به طرح‌های ساده و اشکال هندسی داده‌اند.

کاغذ دیواری سه بعدی طرح گل برای سالن پذیرایی

 

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری مدرن دارای بافت می‌باشد. بنابراین در مقایسه با دیوارهای سفید و صاف نور را بهتر جذب می‌کنند. پس اگر احساس می‌کنید که فضای خانه تاریک است، انتخاب کاغذ دیواری با رنگ‌های تیره اشتباه می‌باشد و به جای آن می‌بایست از رنگ‌های روشن استفاده شود. اگر مساحت منزلتان کوچک می‌باشد و می‌خواهید دیوار آن را کاغذ دیواری کنید، سعی کنید از طرح‌هایی با بافت ریز و رنگ روشن استفاده کنید زیرا طیف رنگ‌های تیره باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند. اگر نسبت عرض و طول منزل شما زیاد است می‌توانید با کاغذ دیواری مدرن با طرح‌های راه‌ راه افقی روی دیوار با عرض کمتر ابعاد فضا را تا حد زیادی اصلاح کنید.

کاغذ دیواری طرح دار برای اتاق پذیرایی

 

کاربردهای کاغذ دیواری مدرن

اگر خانه ی شما قدیمی است و هر گونه تغییر دکوراسیون در فضای داخلی آن به دلیل قدیمی بودن بافت آن به چشم نمی آید، ما به شما استفاده از کاغذ دیواری های مدرن را پیشنهاد می کنیم. با استفاده از کاغذ دیواری می توانید فضای خانه را جدید و به روز نمایید. علاوه بر زیباتر کردن خانه یکی دیگر از کاربردهای کاغذ دیواری، پوشاندن عیوب دیوارها از چشم همگان می باشد. گاهی گچ یا رنگ دیوارها به دلایل مختلفی دچار آسیب شده و ترک بر می دارند که ممکن است جلوه ی خوبی نداشته باشد؛ با استفاده از کاغذ دیواری آن ها را کاور کرده و بپوشانید.

 

جهت مطالعه مقاله آشنایی با انواع مدل های کاغذ دیواری مدرن می توانید به وب سایت پارسیان آذین زند مراجعه نمایید .