سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسیان آذین زند

نظر

اگر به دنبال زیبایی و ایجاد هارمونی تحسین برانگیزی در اتاق خواب و یا هر نقطه دیگر از خانه خود هستید، کاغذ دیواری می­ تواند گزینه­ مناسبی برای آن باشد، چرا که فضای کلی اتاق بیش از آن که تحت تاثیر دکوراسیون باشد متاثر از رنگ و نقش دیوارها و سقف اتاق است. از این رو یک کاغذ دیواری مناسب می تواند به اندازه ای در طراحی داخلی اتاق موثر باشد که حتی کمبودهای دیگر اتاق را جبران نماید.

کاغذ دیواری برای اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب

از مزیت­ های کاغذ دیواری می­ توان به قابلیت نصب آسان آن اشاره کرد. کاغذ دیواری به آسانی و با صرف حداقل زمان ممکن قابل تعویض است و دردسرهای رنگ آمیزی را در پی ندارد. ویژگی حائز اهمیت دیگر تنوع و گستردگی انواع و اقسام کاغذ دیواری است. به وضوح می­ بینیم که ایجاد این تنوع و گستردگی در رنگ ­آمیزی عملاً غیر ممکن است. دیگر اینکه کاغذ دیواری خودش به نوعی زینت محسوب می ­شود و طرح ­ها و نقش ­های روی آن خود به اتاق خواب، انرژی و طراوت می بخشد. در رنگ ­آمیزی امکان ایجاد تصویر روی دیوار بسیار سخت و نامحتمل است درحالی‌که به راحتی می­توان تصاویر مختلف را روی کاغذ دیواری ایجاد کرد و روی دیوار اتاق به کار گرفت.

نکته قابل توجه دیگر این است که اتاق خواب مکانی شخصی است و بیش از هرجای دیگر نیاز به هماهنگ شدن با سلیقه شخصی افراد دارد. کاغذ دیواری با توجه به تنوع و گستردگی و امکان­ های گوناگونی که در اختیارمان می­ گذارد بهترین وسیله برای اعمال این سلیقه شخصی است. اینکه از اتاقمان برای چه مصارفی استفاده می­ کنیم و اینکه آیا به آرامش و سکوت نیازمندیم یا شور و هیجان. همه این­ ها فاکتورهای قابل توجهی هستند که کاغذ دیواری خواب می­ تواند در تأمین کردن آن­ ها کمک کننده و سازنده باشد.

همچنین کاغذ دیواری­ های مرغوب را می­ توان به آسانی با مواد شوینده شست و شو داد. این نکته بسیار حائز اهمیت است طوری که می­ توان آن را یکی از عوامل مهم روی آوردن مردم به این محصول در نظر گرفت. اتاق خواب به ویژه هنگامی که مورد استفاده کودکان یا نوجوانان قرار می­ گیرد بسیار در معرض کثیفی است و اهمیت قابل شست و شو بودن را در این بخش دو چندان می­کند.برتری دیگری که کاغذ دیواری نسبت به رنگ دارد این است که بسیار راحت­تر می­ تواند عیوب دیوار را بپوشاند. مثل عیوبی که در اثر گچ کاری ناصحیح به  وجود آمده است.

کاغذ دیواری برای اتاق خواب نوجوان

قیمت کاغذ دیواری

این نکته را باید در نظر گرفت که در بیشتر مواقع به خاطر قابلیت نصب آسان کاغذ دیواری و صرف وقت کمتر، هزینه تمام‌ شده آن نسبت به رنگ کردن کمتر است. دیگر اینکه برای دیوارهای اتاق خواب و هم همچون سایر بخش ­ها انواع کاغذ دیواری­ ها وجود دارد و بسته به انتظار شما از اتاق خوابتان، می توانید انواع مختلفی را انتخاب کنید. انواع نامرغوب‌تر کاغذهای دیواری قابلیت شست‌وشو ندارند. همچنین انواع ایرانی ارزان­ تر از انواع خارجی آن است. اگر صرفاً می­ خواهید جلوه ­ای به اتاق خوابتان بدهید و سایر ویژگی ها مثل شست‌وشو برایتان اهمیت نداشته باشد، به راحتی می ­توانید از انواع ارزان و ایرانی آن استفاده کنید و هزینه تمام‌شده را تا حد قابل قبولی کاهش دهید.

عواملی مثل نقش و طرح و میزان ماده استفاده‌شده نیز در تعیین قیمت کاغذدیواری اثرگذار هستند. پیشنهاد می­ شود در هنگام انتخاب به نوع نیاز خود توجه کنید. همچنین اگر در ملکی اجاره­ ای زندگی می­ کنید پیشنهاد می­ شود متحمل هزینه­ زیاد نشوید و به انواع ارزان آن روی آورید. می ­توان گفت که انواع ارزان دوام بسیار کمتری از انواع گران دارند، که البته این نکته نیز تماماً به میزان استفاده شما  بستگی دارد. اگر کاغذ دیواری را برای اماکن موقتی می­ خواهید بهتر است از انواع ارزان آن بهره بگیرید اما اگر دوام و کیفیت و قابلیت شست و شو بودن برایتان مهم است، توصیه می­ شود به انواع گران ­تر آن توجه کنید.

کاغذ دیواری کلاسیک برای اتاق خواب

نکاتی قابل توجه برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

قبل از انتخاب به وسایل اتاق خود توجه کنید و به هماهنگی آن­ ها با کاغذ دیواری دقت کنید. میزان بلندی سقف اتاق خواب، میزان شلوغی و تعداد وسایل نیز عواملی تعیین کننده هستند.  مثلاً اگر اتاق خوابتان سقفی بلند دارد بهتر است از کاغذهای دیواری با  طرح ­ها و خطوط افقی  بهره بگیرد. بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری تعدادی از مجلات دکوراسیون را با دقت نگاه کنید و به دکوراسیون و کاغذ دیواری متناسب با آن توجه کنید. اگر قبل از خرید طرحی نسبی در ذهن شما شکل گرفته باشد هنگام خرید کمتر دچار گیجی و سردرگمی می­ شوید. پیشنهاد می­شود حتماً به رنگ و طرح کف­پوش و پرده توجه بسیار دقیقی کنید، چون در ایجاد میزان هارمونی نقش اساسی و تعیین کننده­ ای دارند.

طرح­ های کاغذ دیواری

دو نوع طرح برای کاغذدیواری وجود دارد: طرح­های مستقیم و صاف و نوع دیگر آن یعنی کاغذ دیواری با طرح­ های منحنی شکل. طرح های صاف مثل راه­ راه­ های افقی و عمودی هستند و طرح ­های منحنی مثل طرح­ های گل‌دار هستند. هردوی این ­ها باید در قسمت درزها تنظیم شوند. برای چگونگی تنظیم درزها و اینکه چه میزان متراژ اضافه مورد نیاز است باید از فروشنده کمک گرفت.

خرید کاغذ دیواری

هنگام خرید حتماً از فروشنده درخواست کنید آلبوم ­های مخصوص برای کاغذ دیواری ­های متناسب برای اتاق خواب را به شما نشان دهد. شما هم هنگام وارسی آلبوم ها آن­هایی را که فکر می­ کنید با دکوراسیون اتاق خواب شما متناسب است علامت بزنید و برای خرید به سراغ نمونه­ های علامت زده‌شده بروید، چون با گشتن در میان حجم عظیمی از طرح­ های متنوّع بدون­ آن که طرحی کلی در ذهن داشته باشید، فقط دچار سردرگمی می­ شوید.

به خاطر مسئله تنظیم درزها برای اجتناب از به‌هم‌ریختگی طرح­ ها، دیوارهای اتاقتان را به دقت اندازه گیری کنید و حتی الامکان طرحی ساده از فضای اتاق را موقع خرید به همراه داشته باشید. توصیه می ­شود مقداری کاغذدیواری اضافه خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری دچار مشکل نشوید.